۱۴۰۳.۰۸.۰۲

سعید جلیلی نماینده‌ مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی از نمایشگاه «همچنان طوفان» که این روزها در گالری خانه حوزه هنری برپاست، بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، سعید جلیلی در بازدید از نمایشگاه «همچنان طوفان» گفت: این نمایشگاه نمونه‌ای ارزشمند از عزم جدی هنرمندان در بیان مظلومیت فلسطین است. اگرچه ما نیاز داریم تا چنین اقداماتی در دیگر شاخه‌های هنری از جمله عکس، فیلم، سریال و حتی شعر و داستان هم اجرایی شود و اجازه داده نشود که رژیم صهیونیستی با تزویر و استفاده از رسانه‌هایی که در اختیار دارد علاوه بر بکارگیری ابزار نظامی، از هنر هم برای پوشاندن مظلومیت مردم فلسطین استفاده کند.

وی ادامه داد: نمایشگاه «همچنان طوفان» به خوبی نشان داد که امروز مسئله فلسطین فقط برای فلسطین نیست و همه دنیا به آن توجه دارند و باعث خوشحالی است که همه هنرمندان جهان فعال شده‌اند و نسبت خود را با این جبهه برقرار کردند تا در حد توان خود و با زبانی که دارند فریادرس و بیانگر مظلومیت فلسطین باشند.

نماینده‌ مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچینن افزود: در این نمایشگاه آثار متعددی از کشورهای عربی و غربی به نمایش گذاشته شده و حالا باید چنین اقدامی در فضاهای مختلف هم حرکت تولیدش شکل گیرد و هم توزیعش.

وی با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین موضوعی جهانی است که نیاز به یک زبان جهانی دارد و بهترین زبان، زبان هنر است، اظهار کرد: زبان هنر یک زبان فراگیر و عمیق است. زبان هنر یک زبان جهانی است که هم تمامی افراد با آن ارتباط برقرار می‌کنند و هم در ذهن‌ها ماندگار است. گاه یک پیام که در یک سخنرانی یک ساعته مطرح می‌شود با یک کاریکاتور یا نقاشی در کمتر از ۵ ثانیه و به شکل کاملا ماندگار به مخاطب منتقل می‌شود بنابراین امروز که چنین فاجعه بزرگی را در سطح جهان شاهد هستیم نیاز داریم تا روایت، پیام و فریاد فلسطین با زبان هنر هم بیان شود.

ماموریت جدی عصر حاضر

جلیلی با اشاره به ضرورت شکل‌گیری عزم جدی هنرمندان جهانی برای پرداخت هنری به موضوع فلسطین اظهار کرد: این مسئولیت و ماموریتی جدی در عصر حاضر است که همه بالاخص هنرمندان نسبت به فاجعه انسانی فلسطین و غزه واکنش نشان دهند. اقدامات، رویدادها و حرکت‌هایی که افراد بر اساس وظیفه و ندای فطرت جدا جدا در هر گوشه عالم انجام می‌دهند باید هم‌افزایی شوند و با هم پیوستگی پیدا کنند تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha